VZDĚLÁVÁNÍ

UČENÍ CIRKUSEM III. – CIRCATIVE

Tělo v pohybu = mozek v pohybu

Dílna pro pedagogy s Robertem Jančem a Cécile Da Costa.

Soubor cvičení inspirovaných žonglováním a dalšími cirkusovými technikami, které aplikujeme do procesu učení. Učitelé a pedagogičtí pracovníci současnosti stojí v čele transformačního procesu společnosti. Formujete mladé myslitele, tvůrce a inovátory a rozvíjíte dovednosti i hodnoty, které připraví studenty na životní výzvy dynamického světa 21. století. Jako podporu v této náročné úloze nabízíme učitelům jedinečný nástroj v podobě našich cvičení, které vychází ze 4 principů:

POHYB, HRA, CIRKUS, KREATIVITA.

Pohyb
Chceme do učení vnést pohyb. Věříme, že v přetechnizované společnosti současnosti je právě kontakt se svým tělem skrze pohyb klíčovou kompetencí pro všechny žáky. Naše cvičení lze aplikovat v jakémkoli předmětu. Pohyb stimuluje mozek a podporuje aktivní zapojení do výuky. Učení se stává zábavnějším a děti se učí, že vědomosti nejsou jen o sezení a poslouchání, ale i o objevování světa skrze vlastní tělo.

Hra
V pohybu a radosti se rodí hluboké pochopení světa, kde se učení stává dobrodružstvím. Skrze hru se tvoří naše budoucí schopnosti – tvořivost, spolupráce, odvaha myslet jinak. Nabízí nám prostor pro chyby i růst, otázky i odpovědi. Hra je branou k hlubšímu pochopení toho, kým jsme.

Cirkus
„Děti potřebují riskovat, být viděny a snít.” (Reg Bolton).
Cirkus je komplexní nekompetitivní mix sportu a umění. Cirkus je tvořen společně těmi, kteří jsou jiní. Jiní ve schopnostech, dovednostech, tělesných předpokladech. V cirkuse jsou všichni potřeba a všichni mají své místo.

Kreativita
Kreativita podněcuje zvědavost a motivaci. To vede k hlubšímu porozumění a zapojení do učiva. Kreativní procesy podporují kritické myšlení a adaptabilitu, což jsou klíčové dovednosti pro úspěch v rychle se měnícím světě. Když mohou žáci svobodně vyjádřit své nápady a myšlenky, zvyšuje se jejich sebevědomí a ochota riskovat, což vede k bohatšímu a smysluplnějšímu učení.

Pro koho je Circative?
  • Učitele a asistenty, kteří rádi odsunují lavice stranou a noří se s dětmi naplno do prožitku učení.
  • Logopedy a speciální pedagogy při diagnostice, reedukaci, kompenzačních cvičeních a stimulaci.
  • Družinářky a vedoucí volnočasových aktivit.
  • Učitelky v mateřských školách.
Dlouhodobý prezenční kurz pro pedagogy
  • skupina smíšená nebo tým z jedné školy, max 10 účastníků)
  • 5 lekcí x 3 hodiny x 2 lektoři
  • 7 hospitací v družině, včetně rozboru (možnost 2h individuálních konzultací pro každého účastníka) 
  • možnost zapůjčení pomůcek i pro děti v družině na dobu trvání programu
  • stálý přístup k videomateriálům, manuálům  a dalším podkladům
  • ideálně v délce max. 2,5 měsíce

Projekt podpořila Evropská Unie (Národní plán obnovy).