SPOLUPRACUJÍCÍ UMĚLCI

Cécile Da Costa v produkci ProFitArt

Cécile Da Costa

Herečka, tanečnice, zpěvačka a lektorka francouzsko-portugalského původu byla oceněna jako Tanečnice roku 2018 České taneční platformy a nominována na Total Physical award na Edinburgh Fringe Festival 2017 za inscenaci Vypravěč Spitfire Company, s níž spolupracuje jako tvůrce a performer od roku 2011. Do té doby byla šest let členkou souboru Farma v jeskyni. Již dlouhé roky je lektorkou workshopů fyzického divadla po celé Evropě, ve kterých se snaží nalézt hlas, který pohne tělem, a tělo, které rozvibruje hlas.

Pro ProFitArt vytvořila svou první autorskou inscenaci Roselyne. V inscenaci Nothing else, Mothers vystupuje jako jedna ze dvou performerek a je také autorkou choreografie.

Více informací o Cécile Da Costa najdete na jejích webových stránkách.

Barbora Ungerová

Zakladatelka divadla a občanského sdružení DNO účinkovala v Klicperově divadle v Hradci Králové a v brněnském Divadle Husa na provázku. V roce 2006 společně s Janem Kratochvílem založila hudební duo Dva, kterému se od roku 2021 věnuje profesionálně a se kterým pravidelně vystupovala v Evropě i v USA. Duo vydalo tři alba a vytvořilo mnoho soundtracků pro divadelní představení, počítačové hry, filmy, znělky a animace. Působí také jako fotografka a grafička. Pod vlastní značkou Mœtïvï tvoří autorské designérské předměty denní potřeby (design látek, předmětů z papíru a porcelán). Pod přezdívkou Janines Jansen vystavuje kresby menších formátů a landartové realizace v přírodě.
https://www.moetivi.com/

Pro ProFitArt vytvořila společně s Dominikou Špalkovou inscenaci Moetivi Karavan / Expedice k domovu.

Dominika Špalková

Působila jako dramaturgyně a umělecká ředitelka Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla v Hradci Králové. Absolvovala doktorské studium na DAMU v jehož rámci byla na tříměsíční stáži v New Yorku. Iniciovala vznik občanského sdružení Poco a poco animato, v rámci kterého působila také jako ředitelka a dramaturgyně Open Air Programu Mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů v Hradci Králové. Je jedním z iniciátorů obnovení činnosti Mezinárodního institutu figurálního divadla při Divadle Drak. Získala Cenu Divadelních novin za spoluautorství námětu a koncepce inscenace Labyrint světa a ráj srdce a cenu Hradecká múza za spolurežii inscenace Zeď (Divadlo Drak). Od roku 2020 je nezávislým profesionálem. S Divadlem Drak se zúčastnila řady festivalů v ČR i zahraničí.

Pro ProFitArt vytvořila společně s Annou Klimešovou autorskou inscenaci Nothing else, Mothers a společně se Cecile Da Costa inscenaci Roselyne a v roce 2022 společně s Bárou Ungerovou inscenaci Moetivi Karavan / Expedice k domovu.

Vendula Tomšů

V roce 2016 vystudovala japonskou filologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a poté scénografii na katedře Alternativního a loutkového divadla na DAMU, kde absolvovala v roce 2020. Pracovala na inscenacích K Madoně se rzí  (Ponec, 2021), Zápisky z volných chvil (DISK, 2018), !O! (Tantehorse, 2018), Pračlovíček (Divadlo Lampion, 2019), Momo a ukradnutý čas (2019, Bábkové divadlo Žilina) a dalších. Ve své tvorbě se věnuje i autorským projektům pro menší počet diváků, kde ji baví zkoumat bližší vztah performera a diváka. Mezi ně patří performance pro jednoho diváka Veduty (spoluautor Jan Tomšů, 2017) nebo performance Pět knih (spoluautor Ian Mikyska, 2020). Je jedním ze zakládajících členů divadelní skupiny 8lidí (Press paradox (DISK, 2018), Sametová simulace: Federál (2019), La Moneda (Alfréd ve dvoře, 2020)) a spolku Zvěřinec, který se zabývá rozvojem kulturně komunitního života ve Zlínském kraji.

Vytvořila scénografii pro inscenaci Moetivi Karavan / Expedice k domovu.

Home Beyond Borders. Photo: Tomasz Augustyn

Ewa Żurakowska

Performerka, zpěvačka a divadelnice s bohatými zkušenostmi v oblasti tradiční hudby a antropologie. V současné době působí jako projektová manažerka a kurátorka umění na zámku Gorzanów v Polsku (Fundacja Pałac Gorzanów). Představuje interdisciplinární přístup k divadlu, site-specific projektům a komunitnímu umění. Vytvořila nebo se umělecky zúčastnila několika představení, obvykle souvisejících s tradiční hudbou: „Korjen v synagoze“ s kapelou Korjen, v níž zpívá, režírovala site-specific představení „Žena v hornickém prostředí“ v bývalých průmyslových prostorách v Kladně-Mayrau, režírovala site-specific hudební představení „Mining Odysey“ na uhelné bárce na řece Odře ve Vratislavi, kde vystupovaly folklorní sbory, dechový orchestr, tanečníci z Vratislavské pantomimy a beat box sbor. Před dvěma lety spolupracovala s Operou ve Vratislavi, kde vedla edukační projekty.

Pro ProFitArt vytvořila inscenaci Home Beyond the Borders?, v níž i vystupuje jako jediná performerka.

Antonie Formanová v produkci ProFitArt

Antonie Formanová

Herečka Antonie Formanová je studentkou DAMU, katedry alternativního a loutkového divadla. Kromě školních projektů a pár studentských filmů je možné ji vidět například v televizních filmech Dukla 61 nebo Balada o pilotovi. V současné době také hraje v Anti.kvariátu Dejvického divadla jako externistka v představení Játra. Aktivně se věnuje improvizaci a občasně vystupuje se skupinou NO A! Simony Babčákové.

V inscenaci Nothing else, Mothers vystupuje jako performerka.

Marie Čtveráčková

Narodila se v roce 1984. Pod pseudonymem Mary C je aktivní jako selektorka, moderátorka a kulturní aktivistka. Každé pondělí od 22:00 ji můžete slyšet na Radiu Wave v pořadu Kruton alias Scéna s Mary C. Píše pro Radio Wave a Full Moon Magazine. Je jednou z iniciátorek Nejsmutnější party. S Martinem Tvrdým založila hudebně edukativní platformu Kreaton a tvoří jednotku Kreaton DJs, která předvádí nové formy DJingu, radikální samplovací session s živými beaty, a také projekt Člověk pokrokový. Pravidelně moderuje hudební diskuzi Sound Chat v Českém centru Praha. Je koordinátorkou projektu Czeching.

Je autorkou hudby k inscenaci Nothing else, Mothers.

Eliška Kociánová v produkci ProFitArt

Eliška Kociánová

Nothing else, Mothers – světelný design

Karolína Kotrbová v produkci ProFitArt

Karolína Kotrbová

V červnu 2020 absolvovala magisterský program scénografie na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze. Kromě tvorby v rámci nezávislé skupiny 8lidí pracuje také s dalšími divadelními skupinami a průběžně se podílí na řadě různorodých divadelních projektů. Zajímá se o divadelní tvorbu ve veřejném prostoru, nebo o práci s divadelní maskou. Má za sebou studijní stáž na vysoké umělecké škole AGRFT v Lublani a rok studia ilustrace na FDULS v Plzni. Ilustraci se věnuje ve formě knižní ilustrace či komiksu. Podílela se například na tvorbě inscenací Šírání (Theatrum Kuks, 2018), Opisy (divadelní spolek Pomezí, 2019) či Proměním se v zajíce se zármutkem a obrovskou opatrností (Divadlo Archa, 2019), nebo La Moneda (Alfréd ve dvoře, červen 2020). Překládá z němčiny a dlouhodobě pracuje jako technická produkční pro Pražský divadelní festival německého jazyka.

Je autorkou scénografie k inscenaci Nothing else, Mothers.

Petra Vlachynská

Vystudovala oděvní návrhářství na TU v Liberci. Dále na DAMU v Praze na Katedře scénografie dokončila studia v oboru kostým a maska, na Katedře alternativního a loutkového divadla scénografii, zaměřenou na site-specific theatre. Její práce zahrnuje kostýmní tvorbu pro divadlo a film, site-specific projekty, styling a fashion design. Mimo jiné se také věnuje autorské tvorbě. Spolupracuje s Janem Nebeským, Janem Fričem, Braněm Holičkem, Janem Buštou, Spitfire company, Tantehorse company a s dalšími umělci. Podílela se na řadě filmů, z nichž film Bába (režie Zuzana Kirchnerová/Špidlová) získal 1. místo v sekci studentských filmů na festivalu v Cannes.

Spolupracovala na inscenaci Roselyne jako scénografka a kostýmní výtvarnice.

Jan Šikl

Jan Šikl se hudbě věnuje na několika úrovních. Jako bubeník v projektech Zabelov Group a Korjen, jako skladatel vážné hudby (opakovaná spolupráce s Orchestrem Berg), skladatel filmové a video tvorby a hudby scénické. Kromě činohry je v poslední době spjat zejména s tanečním divadlem (420PEOPLE, Spitfire Company). Je také autorem hudby pro inscenaci Roselyne.

Alexandr Volný v produkci ProFitArt

Alexandr Volný

Narodil se roku 1983 v Brně, kde absolvoval státní Taneční konzervatoř. Po studiu v roce 2002 nastoupil do angažmá Laterny Magiky, kde setrval až do roku 2012. Nastudoval zde role jak sólové, tak sborové. V letech 2009–2011 spolupracoval s Pražským komorním baletem. Ve stejném roce dostal nabídku na spolupráci v Cirk La Putyka, kde účinkoval v představeních Up&Down, Play, Family, Batacchio nebo Honey, a kde rozvijel své dovednosti v technikách nového cirkusu (acrofloor, straps a další). Současně začal působit se 420PEOPLE, premiérově v projektu Wind-up, dále v Mirage, Peklo – Dantovské variace, Phrasing the Pain anebo Královně víl.

Pro ProFitArt vytvořil inscenaci Fillet of Soul, v níž působí jako choreograf a performer.

Lukáš Lepold v produkci ProFitArt

Lukáš Lepold

Lukáš Lepold se narodil v roce 1984 v Brně. Po absolvování Taneční konzervatoře v Brně v roce 2002, nastoupil do angažmá Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde tančil mimo jiné v inscenacích Louskáček, Macbeth, U2, Purim nebo Miracle in Silence. V Ostravě také spolupracoval s performerem a malířem D. J. Lloydem (Liver, Detox) a integrovanou taneční skupinou Setkání. V letech 2011–2013 byl členem Polskiego Teatru Tańca. V rámci festivalu Atelier PTT se podílel na choreografii představení Planets (2013). Poté spolupracoval s K. Vaňkem a E. Trottier na představení Endless Refill (Bonn, Manheim) a Alexandrem Volným a 420people. V současné době je členem ProART Company a rezidenčním umělcem Industra Stage v Brně, kde uvedl svůj projekt s názvem Orbita (prem. 3.9.2017).

Pro ProFitArt vytvořil inscenaci Fillet of Soul, v níž působí jako choreograf a performer.

Filip Staněk v produkci ProFitArt

Filip Staněk

Vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, obory tanec a herectví. Pět let působil jako sólista v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a zároveň jako pedagog na konzervatoři i na volné noze. V letech 2007-2009 hostoval v California Contemporary Ballet v USA. Působil dva roky v Monaku, kde pracoval jako trenér a pod romantickým vlivem jižního podnebí se začal věnovat psaní povídek (Povídky z pod fousu). V průběhu studia i taneční kariéry absolvoval desítky workshopů po celém světě se zaměřením na různá odvětví pohybu a tance a je certifikovaným fitness trenérem.  Od roku 2017 je členem tanečního souboru 420PEOPLE a pokud zrovna intenzivně nezkouší na tanečním sále představení, věnuje se vlastní pedagogické činnosti v tanečním studiu Contemporary, prostor pro tanec.

Jako tanečník vystupuje v inscenaci Fillet of Soul v produkci ProFitArt.

Valentin Verdure v produkci ProFitArt

Valentin Verdure

Francouzský umělec zaměřený na nový cirkus vystudoval v roce 2013 National Centre of Cirkus Arts (CNAC) v Londýně. Jeho hlavním zaměřením je párová akrobacie. V roce 2014 se přidal do souboru Cirk La Putyka, kde účinkoval v inscenacích Dolls a Family.

Vystupuje také v inscenaci Fillet of Soul v produkci ProFitArt.

Maxim Didenko

Petrohradský režisér aktivně vyhledává různé experimentální divadelní formy, jako je tanec, pantomima, klauniády, drama – a již od pol. 90. let v nich působí nejenom jako herec, ale i jako režisér. Poté co dokončil vysokoškolské studium v oboru herectví a divadelní režie (Omská státní univerzita, Petrohradské státní divadlo a akademie umění), zůstal Didenko věrný alternativnímu divadlu. Mezi lety 2004 a 2009 byl členem souboru Derevo (Petrohrad − Drážďany). Od roku 2007 spolupracuje s ruským divadlem AKHE, věnuje se pedagogické činnosti a vlastním divadelním projektům. Jako režisér spolupracuje s producentem Slavou Poluninem. Působí v Rusku, Ukrajině, České republice, Německu a Brazílii. V září 2016 získal ocenění „Snob. Made in Russia“ v kategorii divadelní režie za inscenaci „Pasternak. My Sister – Life“.

Pro ProFitArt vytvořil inscenaci THE TRIAL.

Nela Kornetová v produkci ProFitArt

Nela H. Kornetová

Nela H. Kornetová je performerka, herečka a režisérka působící na volné noze především v Norsku, České republice a na Slovensku. Pracuje s pohybem, zvukem i obrazem na hranicích audio-vizuálních forem. Zaměřuje se na témata a instinktivní emoce, které se diváka mohou přímo dotýkat. Je uměleckou vedoucí T.I.T.S. performance group. T.I.T.S. (CZ/NOR/SWE/DK) je neformální mezinárodní kolektiv, který vytváří atmosférické hybridní performance. Soustředí se na práci se světelnými, zvukovými a prostorovými podmínkami, performační kvalitu lidského hlasu a pohybu a tyto prvky organicky propojují. Byla nominovaná na cenu Česká Divadelní DNA 2020 za mimořádný počin na poli nového divadla.

Jako performerka vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Jun Wan Kim v produkci ProFitArt

Jun Wan Kim

ProFitArt: THE TRIAL – performer

Róbert Nižník v produkci ProFitArt

Róbert Nižník

Herec, tanečník a muzikant pohybující se na hranici fyzického, tanečního a hudebního divadla absolvoval bakalářské studium na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a programu Akademia Praktyk Teatralnych v Polsku. Je spoluzakladatel a dlouholetý člen mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni zaměřeného na tvorbu, vývoj a výzkum lidského výrazu. Je lektorem mezinárodních workshopů zaměřených na práci s tělem a hlasem a lektor pohybových dílen pro školy. V rámci projektu Tanec školám působil od roku 2016 na ZŠ Cimburkova.

Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Marta Sobotková (Strejčková) v produkci ProFitArt

Marta Sobotková (Strejčková)

Performerka a tanečnice ovlivněná taneční technikou GAGA a divadlem Děrevo, AKHE a TNF. Nikdy tanec nestudovala, nechtěla být svázaná v jedné instituci (z toho důvodu odešla z Ateliéru Fyzického divadla na brněnské JAMU), proto zvolila vzdělávání skrze workshopy a projekty. Pracovala pod vedením choreografů a režisérů z Izraele (Nir Ben Gal, NIr De Volff), Francie (Jean Gaudin, Beatrice Massin), Ruska (Maxim Didenko), Japonska (Shusako Takeuchi), New Yorku (Dagmar Spain), Velké Británie (Matthew Rogers) a Čech (Milan Odstrčil, Lenka Kniha Bartůňková aj.). Prošla novým cirkusem ve španělské Barceloně a pražském Cirqueonu. Je zakládající členkou divadelního souboru Maso Krůtí, který působí v divadle NoD. Je také fotografkou. Fotografii studovala na pražské Scholastice v ateliéru Jiřího Thýna, kde se poznala a začala spolupracovat s Barborou Klimszovou.

Jako performerka vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Roman Zotov-Mikshin v produkci ProFitArt

Roman Zotov-Mikshin

Narodil se v Tule v Rusku, od svých 17 let žije v Praze. Během studií na taneční konzervatoři Duncan Centre v Praze získal zkušenosti se současným tancem, moderními technikami jako Graham, Limon a Cunningham, bojovým uměním, street dance, tancoval v mnoha vlastních choreografiích i dílech jiných autorů. Spolupracoval s Nadarem Rosanem, Maximem Didenko, Lenkou Flory, Michalem Záhorou, Mirkou Eliášovou, Janou Bitterovou a s mnoha dalšími tvůrci na poli současného tance a fyzického divadla. Je členem Spitfire Company. Od roku 2018 učí improvizaci, kompozici a další s tancem a pohybem související předměty na konzervatoři Duncan Centre.

Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Martin Šalanda

Herec, klaun, performer, lektor. Narozen 1987. Vystudoval informatiku na FI MUNI a ateliér Fyzického divadla na JAMU. Spoluzakládal improvizační divadlo Bafni. Od roku 2014 tvořil na velkých i malých českých a zahraničních scénách s Jarem Viňarským, Romanem Zotovem, Nadarem Rosano, Janem Kodetem, Maximem Didenko a Spitfire Company. V roce 2015 vytvořil sólové klaunské představení Bankrabosošet – kdo jsem, když ne já?. Jako lektor vedl několik workshopů, zaměřených na práci s tělem a tělesným projevem. Od roku 2017 prochází výcvikem Possibility Management pod vedením Clintona Callahana. Věnuje se práci s emocemi a vede workshopy vědomého cítění. Organizuje a vede mužské kruhy a setkání PlayFight Club.

Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Martin Talaga


Martin Talaga je tanečník, choreograf a performer v oblasti současného tance a fyzického divadla, zajímá se ale také o experimentální a vizuální díla a lidové tance. Během svých studií a profesionální kariéry měl možnost spolupracovat s různými choreografy, divadelními režiséry a soubory. Jako choreograf je autorem několika úspěšných inscenací – Žízně, SYNovial (ve spolupráci s Markem Zelinkou), BOI (ve spolupráci s Matějem Matějkou), FAUNUS, SOMA –  za niž získal ocenění Objev roku a Taneční inscenace roku na festivalu Česká taneční platforma 2018.

Inscenaci BOI vytvořil v produkci ProFitArt.