SPOLUPRACUJÍCÍ UMĚLCI

Cécile Da Costa v produkci ProFitArt

Cécile Da Costa

Herečka, tanečnice, zpěvačka a lektorka francouzsko-portugalského původu byla oceněna jako Tanečnice roku 2018 České taneční platformy a nominována na Total Physical award na Edinburgh Fringe Festival 2017 za inscenaci Vypravěč Spitfire Company, s níž spolupracuje jako tvůrce a performer od roku 2011. Do té doby byla šest let členkou souboru Farma v jeskyni. Již dlouhé roky je lektorkou workshopů fyzického divadla po celé Evropě, ve kterých se snaží nalézt hlas, který pohne tělem, a tělo, které rozvibruje hlas.

Pro ProFitArt vytvořila svou první autorskou inscenaci Roselyne. V inscenaci Nothing else, Mothers vystupuje jako jedna ze dvou performerek a je také autorkou choreografie.

Více informací o Cécile Da Costa najdete na jejích webových stránkách.

Dominika Špalková v produkci ProFitArt

Dominika Špalková

Je dramaturgyně, režisérka a umělecká ředitelka Divadla Drak. Studovala na DAMU v Praze, v Divadle Drak byla jednou z iniciátorek rozšiřujícího vzdělávacího programu pro děti i pedagogy. Podpořila spolupráci s Katedrou alternativního a loutkového divadla DAMU, díky níž mohou jezdit studenti do Draku na rezidence. Loni bylo v Hradci Králové zároveň otevřeno specializované pracoviště Katedry výchovné dramatiky DAMU, které studentům umožňuje získat zkušenosti v divadelním provozu. Spolupracuje na organizaci mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů. V únoru 2019 režijně uvedla autorskou inscenaci o touze po pohybu „A na noze pevnina“.

Pro ProFitArt vytvořila společně s Annou Klimešovou autorskou inscenaci Nothing else, Mothers a společně se Cecile Da Costa inscenaci Roselyne.

Anna Klimešová v produkci ProFitArt

Anna Klimešová

Nothing else, Mothers – režie

Antonie Formanová v produkci ProFitArt

Antonie Formanová

Herečka Antonie Formanová je studentkou DAMU, katedry alternativního a loutkového divadla. Kromě školních projektů a pár studentských filmů je možné ji vidět například v televizních filmech Dukla 61 nebo Balada o pilotovi. V současné době také hraje v Anti.kvariátu Dejvického divadla jako externistka v představení Játra. Aktivně se věnuje improvizaci a občasně vystupuje se skupinou NO A! Simony Babčákové.

V inscenaci Nothing else, Mothers vystupuje jako performerka.

Marie Čtveráčková

Narodila se v roce 1984. Pod pseudonymem Mary C je aktivní jako selektorka, moderátorka a kulturní aktivistka. Každé pondělí od 22:00 ji můžete slyšet na Radiu Wave v pořadu Kruton alias Scéna s Mary C. Píše pro Radio Wave a Full Moon Magazine. Je jednou z iniciátorek Nejsmutnější party. S Martinem Tvrdým založila hudebně edukativní platformu Kreaton a tvoří jednotku Kreaton DJs, která předvádí nové formy DJingu, radikální samplovací session s živými beaty, a také projekt Člověk pokrokový. Pravidelně moderuje hudební diskuzi Sound Chat v Českém centru Praha. Je koordinátorkou projektu Czeching.

Je autorkou hudby k inscenaci Nothing else, Mothers.

Eliška Kociánová v produkci ProFitArt

Eliška Kociánová

Nothing else, Mothers – světelný design

Karolína Kotrbová v produkci ProFitArt

Karolína Kotrbová

V červnu 2020 absolvovala magisterský program scénografie na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze. Kromě tvorby v rámci nezávislé skupiny 8lidí pracuje také s dalšími divadelními skupinami a průběžně se podílí na řadě různorodých divadelních projektů. Zajímá se o divadelní tvorbu ve veřejném prostoru, nebo o práci s divadelní maskou. Má za sebou studijní stáž na vysoké umělecké škole AGRFT v Lublani a rok studia ilustrace na FDULS v Plzni. Ilustraci se věnuje ve formě knižní ilustrace či komiksu. Podílela se například na tvorbě inscenací Šírání (Theatrum Kuks, 2018), Opisy (divadelní spolek Pomezí, 2019) či Proměním se v zajíce se zármutkem a obrovskou opatrností (Divadlo Archa, 2019), nebo La Moneda (Alfréd ve dvoře, červen 2020). Překládá z němčiny a dlouhodobě pracuje jako technická produkční pro Pražský divadelní festival německého jazyka.

Je autorkou scénografie k inscenaci Nothing else, Mothers.

Petra Vlachynská

Vystudovala oděvní návrhářství na TU v Liberci. Dále na DAMU v Praze na Katedře scénografie dokončila studia v oboru kostým a maska, na Katedře alternativního a loutkového divadla scénografii, zaměřenou na site-specific theatre. Její práce zahrnuje kostýmní tvorbu pro divadlo a film, site-specific projekty, styling a fashion design. Mimo jiné se také věnuje autorské tvorbě. Spolupracuje s Janem Nebeským, Janem Fričem, Braněm Holičkem, Janem Buštou, Spitfire company, Tantehorse company a s dalšími umělci. Podílela se na řadě filmů, z nichž film Bába (režie Zuzana Kirchnerová/Špidlová) získal 1. místo v sekci studentských filmů na festivalu v Cannes.

Spolupracovala na inscenaci Roselyne jako scénografka a kostýmní výtvarnice.

Jan Šikl

Jan Šikl se hudbě věnuje na několika úrovních. Jako bubeník v projektech Zabelov Group a Korjen, jako skladatel vážné hudby (opakovaná spolupráce s Orchestrem Berg), skladatel filmové a video tvorby a hudby scénické. Kromě činohry je v poslední době spjat zejména s tanečním divadlem (420PEOPLE, Spitfire Company). Je také autorem hudby pro inscenaci Roselyne.

Alexandr Volný v produkci ProFitArt

Alexandr Volný

Narodil se roku 1983 v Brně, kde absolvoval státní Taneční konzervatoř. Po studiu v roce 2002 nastoupil do angažmá Laterny Magiky, kde setrval až do roku 2012. Nastudoval zde role jak sólové, tak sborové. V letech 2009–2011 spolupracoval s Pražským komorním baletem. Ve stejném roce dostal nabídku na spolupráci v Cirk La Putyka, kde účinkoval v představeních Up&Down, Play, Family, Batacchio nebo Honey, a kde rozvijel své dovednosti v technikách nového cirkusu (acrofloor, straps a další). Současně začal působit se 420PEOPLE, premiérově v projektu Wind-up, dále v Mirage, Peklo – Dantovské variace, Phrasing the Pain anebo Královně víl.

Pro ProFitArt vytvořil inscenaci Fillet of Soul, v níž působí jako choreograf a performer.

Lukáš Lepold v produkci ProFitArt

Lukáš Lepold

Lukáš Lepold se narodil v roce 1984 v Brně. Po absolvování Taneční konzervatoře v Brně v roce 2002, nastoupil do angažmá Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde tančil mimo jiné v inscenacích Louskáček, Macbeth, U2, Purim nebo Miracle in Silence. V Ostravě také spolupracoval s performerem a malířem D. J. Lloydem (Liver, Detox) a integrovanou taneční skupinou Setkání. V letech 2011–2013 byl členem Polskiego Teatru Tańca. V rámci festivalu Atelier PTT se podílel na choreografii představení Planets (2013). Poté spolupracoval s K. Vaňkem a E. Trottier na představení Endless Refill (Bonn, Manheim) a Alexandrem Volným a 420people. V současné době je členem ProART Company a rezidenčním umělcem Industra Stage v Brně, kde uvedl svůj projekt s názvem Orbita (prem. 3.9.2017).

Pro ProFitArt vytvořil inscenaci Fillet of Soul, v níž působí jako choreograf a performer.

Filip Staněk v produkci ProFitArt

Filip Staněk

Vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, obory tanec a herectví. Pět let působil jako sólista v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a zároveň jako pedagog na konzervatoři i na volné noze. V letech 2007-2009 hostoval v California Contemporary Ballet v USA. Působil dva roky v Monaku, kde pracoval jako trenér a pod romantickým vlivem jižního podnebí se začal věnovat psaní povídek (Povídky z pod fousu). V průběhu studia i taneční kariéry absolvoval desítky workshopů po celém světě se zaměřením na různá odvětví pohybu a tance a je certifikovaným fitness trenérem.  Od roku 2017 je členem tanečního souboru 420PEOPLE a pokud zrovna intenzivně nezkouší na tanečním sále představení, věnuje se vlastní pedagogické činnosti v tanečním studiu Contemporary, prostor pro tanec.

Jako tanečník vystupuje v inscenaci Fillet of Soul v produkci ProFitArt.

Valentin Verdure v produkci ProFitArt

Valentin Verdure

Francouzský umělec zaměřený na nový cirkus vystudoval v roce 2013 National Centre of Cirkus Arts (CNAC) v Londýně. Jeho hlavním zaměřením je párová akrobacie. V roce 2014 se přidal do souboru Cirk La Putyka, kde účinkoval v inscenacích Dolls a Family.

Vystupuje také v inscenaci Fillet of Soul v produkci ProFitArt.

Maxim Didenko

Petrohradský režisér aktivně vyhledává různé experimentální divadelní formy, jako je tanec, pantomima, klauniády, drama – a již od pol. 90. let v nich působí nejenom jako herec, ale i jako režisér. Poté co dokončil vysokoškolské studium v oboru herectví a divadelní režie (Omská státní univerzita, Petrohradské státní divadlo a akademie umění), zůstal Didenko věrný alternativnímu divadlu. Mezi lety 2004 a 2009 byl členem souboru Derevo (Petrohrad − Drážďany). Od roku 2007 spolupracuje s ruským divadlem AKHE, věnuje se pedagogické činnosti a vlastním divadelním projektům. Jako režisér spolupracuje s producentem Slavou Poluninem. Působí v Rusku, Ukrajině, České republice, Německu a Brazílii. V září 2016 získal ocenění „Snob. Made in Russia“ v kategorii divadelní režie za inscenaci „Pasternak. My Sister – Life“.

Pro ProFitArt vytvořil inscenaci THE TRIAL.

Nela Kornetová v produkci ProFitArt

Nela H. Kornetová

Nela H. Kornetová je performerka, herečka a režisérka působící na volné noze především v Norsku, České republice a na Slovensku. Pracuje s pohybem, zvukem i obrazem na hranicích audio-vizuálních forem. Zaměřuje se na témata a instinktivní emoce, které se diváka mohou přímo dotýkat. Je uměleckou vedoucí T.I.T.S. performance group. T.I.T.S. (CZ/NOR/SWE/DK) je neformální mezinárodní kolektiv, který vytváří atmosférické hybridní performance. Soustředí se na práci se světelnými, zvukovými a prostorovými podmínkami, performační kvalitu lidského hlasu a pohybu a tyto prvky organicky propojují. Byla nominovaná na cenu Česká Divadelní DNA 2020 za mimořádný počin na poli nového divadla.

Jako performerka vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Jun Wan Kim v produkci ProFitArt

Jun Wan Kim

ProFitArt: THE TRIAL – performer

Róbert Nižník v produkci ProFitArt

Róbert Nižník

Herec, tanečník a muzikant pohybující se na hranici fyzického, tanečního a hudebního divadla absolvoval bakalářské studium na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a programu Akademia Praktyk Teatralnych v Polsku. Je spoluzakladatel a dlouholetý člen mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni zaměřeného na tvorbu, vývoj a výzkum lidského výrazu. Je lektorem mezinárodních workshopů zaměřených na práci s tělem a hlasem a lektor pohybových dílen pro školy. V rámci projektu Tanec školám působil od roku 2016 na ZŠ Cimburkova.

Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Marta Sobotková (Strejčková) v produkci ProFitArt

Marta Sobotková (Strejčková)

Performerka a tanečnice ovlivněná taneční technikou GAGA a divadlem Děrevo, AKHE a TNF. Nikdy tanec nestudovala, nechtěla být svázaná v jedné instituci (z toho důvodu odešla z Ateliéru Fyzického divadla na brněnské JAMU), proto zvolila vzdělávání skrze workshopy a projekty. Pracovala pod vedením choreografů a režisérů z Izraele (Nir Ben Gal, NIr De Volff), Francie (Jean Gaudin, Beatrice Massin), Ruska (Maxim Didenko), Japonska (Shusako Takeuchi), New Yorku (Dagmar Spain), Velké Británie (Matthew Rogers) a Čech (Milan Odstrčil, Lenka Kniha Bartůňková aj.). Prošla novým cirkusem ve španělské Barceloně a pražském Cirqueonu. Je zakládající členkou divadelního souboru Maso Krůtí, který působí v divadle NoD. Je také fotografkou. Fotografii studovala na pražské Scholastice v ateliéru Jiřího Thýna, kde se poznala a začala spolupracovat s Barborou Klimszovou.

Jako performerka vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Roman Zotov-Mikshin v produkci ProFitArt

Roman Zotov-Mikshin

Narodil se v Tule v Rusku, od svých 17 let žije v Praze. Během studií na taneční konzervatoři Duncan Centre v Praze získal zkušenosti se současným tancem, moderními technikami jako Graham, Limon a Cunningham, bojovým uměním, street dance, tancoval v mnoha vlastních choreografiích i dílech jiných autorů. Spolupracoval s Nadarem Rosanem, Maximem Didenko, Lenkou Flory, Michalem Záhorou, Mirkou Eliášovou, Janou Bitterovou a s mnoha dalšími tvůrci na poli současného tance a fyzického divadla. Je členem Spitfire Company. Od roku 2018 učí improvizaci, kompozici a další s tancem a pohybem související předměty na konzervatoři Duncan Centre.

Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.

Martin Šalanda

Herec, klaun, performer, lektor. Narozen 1987. Vystudoval informatiku na FI MUNI a ateliér Fyzického divadla na JAMU. Spoluzakládal improvizační divadlo Bafni. Od roku 2014 tvořil na velkých i malých českých a zahraničních scénách s Jarem Viňarským, Romanem Zotovem, Nadarem Rosano, Janem Kodetem, Maximem Didenko a Spitfire Company. V roce 2015 vytvořil sólové klaunské představení Bankrabosošet – kdo jsem, když ne já?. Jako lektor vedl několik workshopů, zaměřených na práci s tělem a tělesným projevem. Od roku 2017 prochází výcvikem Possibility Management pod vedením Clintona Callahana. Věnuje se práci s emocemi a vede workshopy vědomého cítění. Organizuje a vede mužské kruhy a setkání PlayFight Club.

Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.