Cécile Da Costa
Herečka, tanečnice, zpěvačka a lektorka francouzsko-portugalského původu byla oceněna jako Tanečnice roku 2018 České taneční platformy a nominována na Total Physical award na Edinburgh Fringe Festival 2017 za inscenaci Vypravěč Spitfire Company, s níž spolupracuje jako tvůrce a performer od roku 2011. Do té doby byla šest let členkou souboru Farma v jeskyni. Již dlouhé roky je lektorkou workshopů fyzického divadla po celé Evropě, ve kterých se snaží nalézt hlas, který pohne tělem, a tělo, které rozvibruje hlas.
Pro ProFitArt vytvořila svou první autorskou inscenaci Roselyne. V inscenaci Nothing else, Mothers vystupuje jako jedna ze dvou performerek a je také autorkou choreografie.
Více informací o Cécile Da Costa najdete na jejích webových stránkách.
Ewa Żurakowska
Performerka, zpěvačka a divadelnice s bohatými zkušenostmi v oblasti tradiční hudby a antropologie. Specializuje se na interdisciplinární přístup k divadlu, site-specific projekty a komunitní umění. V roce 2007 ukončila Akademii divadelních praxí v Gardzienicích a kulturní antropologii na Varšavské univerzitě. V roce 2015 obhájila na pražské DAMU disertační téma Výzkum tradičních písní v environmentálním a site-specific divadle. Spolupracuje jako nezávislá akademická lektorka v Hudební akademii ve Vratislavi, s Rose Bruford College (UK), s Fakultou humanitních studií Univerzity Karlovy – Genderovými studiii a s Anglo-americkou univerzitou v Praze. Vede vokální a fyzické divadelní workshopy, zejména pro ženy. Spolupracuje s pražským centrem Druna. Od roku 2009 zpívá v hudební skupině Korjen, která se specializuje na world music. V současné sobě působí jako projektová manažerka a kurátorka umění v zámku Gorzanw v Polsku (Fundacja Palac Gorzanow).
Pro ProFitArt vytvořila inscenacei Home Beyond the Borders?, za kterou se objevila v širší nominaci na Ceny Thálie 2022.
Barbora Ungerová
Zakladatelka divadla a občanského sdružení DNO účinkovala v Klicperově divadle v Hradci Králové a v brněnském Divadle Husa na provázku. V roce 2006 společně s Janem Kratochvílem založila hudební duo Dva, kterému se od roku 2021 věnuje profesionálně a se kterým pravidelně vystupovala v Evropě i v USA. Duo vydalo tři alba a vytvořilo mnoho soundtracků pro divadelní představení, počítačové hry, filmy, znělky a animace. Působí také jako fotografka a grafička. Pod vlastní značkou Mœtïvï tvoří autorské designérské předměty denní potřeby (design látek, předmětů z papíru a porcelán). Pod přezdívkou Janines Jansen vystavuje kresby menších formátů a landartové realizace v přírodě.
https://www.moetivi.com/
Pro ProFitArt vytvořila společně s Dominikou Špalkovou inscenaci Moetivi Karavan / Expedice k domovu.
Dominika Špalková
Působila jako dramaturgyně a umělecká ředitelka Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla v Hradci Králové. Absolvovala doktorské studium na DAMU v jehož rámci byla na tříměsíční stáži v New Yorku. Iniciovala vznik občanského sdružení Poco a poco animato, v rámci kterého působila také jako ředitelka a dramaturgyně Open Air Programu Mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů v Hradci Králové. Je jedním z iniciátorů obnovení činnosti Mezinárodního institutu figurálního divadla při Divadle Drak. Získala Cenu Divadelních novin za spoluautorství námětu a koncepce inscenace Labyrint světa a ráj srdce a cenu Hradecká múza za spolurežii inscenace Zeď (Divadlo Drak). Od roku 2020 je nezávislým profesionálem. S Divadlem Drak se zúčastnila řady festivalů v ČR i zahraničí.
Pro ProFitArt vytvořila společně s Annou Klimešovou autorskou inscenaci Nothing else, Mothers a společně se Cecile Da Costa inscenaci Roselyne a v roce 2022 společně s Bárou Ungerovou inscenaci Moetivi Karavan / Expedice k domovu.
Anna Klimešová
Anna Klimešová (1990) je jednou ze zakládajících členek skupiny 8 lidí, iniciátorkou kulturní komunitní platformy Horní Maršov – Otevřené muzeum v rodných Krkonoších a citlivou režisérkou autorských inscenací, které se již od dob jejího studia na KALD DAMU řadí mezi výjimečné počiny české divadelní scény. Ať už se v nich zabývá přenosem emocionálních vzorců z generace na generaci, problematikou rozhodování, touhou po změně nebo vytváří scénickou mapu vnímání česko-rakouské krajiny, na svá témata nahlíží láskyplně a s humorem.
Pro ProFitArt vytvořila společně s Dominikou Špalkovou autorskou inscenaci Nothing else, Mothers.
Vendula Tomšů
V roce 2016 vystudovala japonskou filologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a poté scénografii na katedře Alternativního a loutkového divadla na DAMU, kde absolvovala v roce 2020. Pracovala na inscenacích K Madoně se rzí (Ponec, 2021), Zápisky z volných chvil (DISK, 2018), !O! (Tantehorse, 2018), Pračlovíček (Divadlo Lampion, 2019), Momo a ukradnutý čas (2019, Bábkové divadlo Žilina) a dalších. Ve své tvorbě se věnuje i autorským projektům pro menší počet diváků, kde ji baví zkoumat bližší vztah performera a diváka. Mezi ně patří performance pro jednoho diváka Veduty (spoluautor Jan Tomšů, 2017) nebo performance Pět knih (spoluautor Ian Mikyska, 2020). Je jedním ze zakládajících členů divadelní skupiny 8lidí (Press paradox (DISK, 2018), Sametová simulace: Federál (2019), La Moneda (Alfréd ve dvoře, 2020)) a spolku Zvěřinec, který se zabývá rozvojem kulturně komunitního života ve Zlínském kraji.
Vytvořila scénografii pro inscenaci Moetivi Karavan / Expedice k domovu.
Lukáš Karásek
Lukáš Karásek studoval u Pierra Nadaud v ateliéru Klaunské, scénické a filmové tvorby (dnes Ateliér fyzického divadla) na JAMU v Brně, maturitu složil na Waldorfském lyceu v Ostravě. Během studií zakusil tvorbu s Alešem Janákem a Irinou Andrejevou z Teatr Novogo Fronta, Danielem Gulkem z Cahin-Caha či Karin Ponties z Dam de Pic. Zúčastnil se stáže masek s Giovannim Fusetti ve Florencii a Carlem Bosem ve Versailles. O tématu herectví s maskou napsal bakalářskou práci. Absolvoval (2013) inscenací Tešlon a Frkl, kterou vytvořil společně s Florentem Golfierem. Po studiích společně s Florentem založili kolektiv tYhle, kterému se věnují společně s Marii Gourdain a Zuzanou Režnou. Spolupracoval s režiséry a choreografy Pierre Nadaud, Dominique Boivin, Katharina Schmitt či Roberto Magro. Mimo tYhle vedl dílny masek v ateliéru, který vystudoval, dává pravidelné dramatické lekce na školách, účinkoval v anglickém vzdělávacím divadle a dva roky tesařil.
Podílí se na inscenaci Zero etc. v produkci ProFitArt jako choreograf a performer.
Ondřej Holba
Režisér, herec a lektor Ondřej Holba absolvoval katedru pantomimy na pražské HAMU. Specializuje se na autorské pohybové divadlo, nový cirkus a cirkusovou pedagogiku. Od roku 2010 působí jako herec v divadle Circus Sacra. Se svými představeními vystupoval na festivalech Letní Letná, Cirk UFF, Cirkopolis, Mime Fest, Kremnické Gagy a na mnoha dalších. Ve své tvorbě se zaměřuje na nový cirkus a autorské divadlo a rozšíření těchto světových trendů v České republice. Ve spolupráci s finskou režisérkou a klaunkou Herne Väätäinen vytvořil autorské inscenace Still life a And Who Is Useless Now? V současnosti se zajímá o možnosti využití robotiky a umělé inteligence v klaunských představeních v divadle. V posledních letech režíroval autorská představení Kukačka – přesto zůstal člověkem (2017) a Parazit (2019). V roce 2019 dokončil projekt And Who Is Useless Now?, který byl vybrán do evropských projektů Circolaborative Tools, Circus Next + a festival Česká taneční platforma.
Podílí se na inscenaci Zero etc. v produkci ProFitArt jako dramaturg a zvukový designer.
Martin Janíček
Zvukový umělec, sochař, hudebník a sound designer pracuje především v oblastech zaměřených na objevování akustických kvalit nejrůznějších materiálů. Zabývá se vývojem nových hudebních nástrojů. Jeho práce zahrnují interaktivní kvality a jsou svým charakterem konceptuálně zarámované odkazem k site-specific umění.
Narodil se v roce 1961. V letek 1990-97 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze, kde později působil jako asistent Miloše Šejna v ateliéru Intermediální tvorby. Od roku 1998 je členem sdružení Mamapapa, podílí se na realizaci site-specific projektů nejen na území ČR. Ma na kontě četné spolupráce na divadelních a výstavních projektech spolu s Petrem Niklem a site-specific projektech spolu s Tomášem Žižkou.
Podílí se na inscenaci Zero etc. v produkci ProFitArt jako hudebník.
Antonie Formanová
Herečka Antonie Formanová je studentkou DAMU, katedry alternativního a loutkového divadla. Kromě školních projektů a pár studentských filmů je možné ji vidět například v televizních filmech Dukla 61 nebo Balada o pilotovi. V současné době také hraje v Anti.kvariátu Dejvického divadla jako externistka v představení Játra. Aktivně se věnuje improvizaci a občasně vystupuje se skupinou NO A! Simony Babčákové.
V inscenaci Nothing else, Mothers vystupuje jako performerka.
Marie Čtveráčková
Narodila se v roce 1984. Pod pseudonymem Mary C je aktivní jako selektorka, moderátorka a kulturní aktivistka. Každé pondělí od 22:00 ji můžete slyšet na Radiu Wave v pořadu Kruton alias Scéna s Mary C. Píše pro Radio Wave a Full Moon Magazine. Je jednou z iniciátorek Nejsmutnější party. S Martinem Tvrdým založila hudebně edukativní platformu Kreaton a tvoří jednotku Kreaton DJs, která předvádí nové formy DJingu, radikální samplovací session s živými beaty, a také projekt Člověk pokrokový. Pravidelně moderuje hudební diskuzi Sound Chat v Českém centru Praha. Je koordinátorkou projektu Czeching.
Je autorkou hudby k inscenaci Nothing else, Mothers.
Karolína Kotrbová
V červnu 2020 absolvovala magisterský program scénografie na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze. Kromě tvorby v rámci nezávislé skupiny 8lidí pracuje také s dalšími divadelními skupinami a průběžně se podílí na řadě různorodých divadelních projektů. Zajímá se o divadelní tvorbu ve veřejném prostoru, nebo o práci s divadelní maskou. Má za sebou studijní stáž na vysoké umělecké škole AGRFT v Lublani a rok studia ilustrace na FDULS v Plzni. Ilustraci se věnuje ve formě knižní ilustrace či komiksu. Podílela se například na tvorbě inscenací Šírání (Theatrum Kuks, 2018), Opisy (divadelní spolek Pomezí, 2019) či Proměním se v zajíce se zármutkem a obrovskou opatrností (Divadlo Archa, 2019), nebo La Moneda (Alfréd ve dvoře, červen 2020). Překládá z němčiny a dlouhodobě pracuje jako technická produkční pro Pražský divadelní festival německého jazyka.
Je autorkou scénografie k inscenaci Nothing else, Mothers.
Petra Vlachynská
Vystudovala oděvní návrhářství na TU v Liberci. Dále na DAMU v Praze na Katedře scénografie dokončila studia v oboru kostým a maska, na Katedře alternativního a loutkového divadla scénografii, zaměřenou na site-specific theatre. Její práce zahrnuje kostýmní tvorbu pro divadlo a film, site-specific projekty, styling a fashion design. Mimo jiné se také věnuje autorské tvorbě. Spolupracuje s Janem Nebeským, Janem Fričem, Braněm Holičkem, Janem Buštou, Spitfire company, Tantehorse company a s dalšími umělci. Podílela se na řadě filmů, z nichž film Bába (režie Zuzana Kirchnerová/Špidlová) získal 1. místo v sekci studentských filmů na festivalu v Cannes.
Spolupracovala na inscenaci Roselyne jako scénografka a kostýmní výtvarnice.
Jan Šikl
Jan Šikl se hudbě věnuje na několika úrovních. Jako bubeník v projektech Zabelov Group a Korjen, jako skladatel vážné hudby (opakovaná spolupráce s Orchestrem Berg), skladatel filmové a video tvorby a hudby scénické. Kromě činohry je v poslední době spjat zejména s tanečním divadlem (420PEOPLE, Spitfire Company). Je také autorem hudby pro inscenaci Roselyne.
Alexandr Volný
Narodil se roku 1983 v Brně, kde absolvoval státní Taneční konzervatoř. Po studiu v roce 2002 nastoupil do angažmá Laterny Magiky, kde setrval až do roku 2012. Nastudoval zde role jak sólové, tak sborové. V letech 2009–2011 spolupracoval s Pražským komorním baletem. Ve stejném roce dostal nabídku na spolupráci v Cirk La Putyka, kde účinkoval v představeních Up&Down, Play, Family, Batacchio nebo Honey, a kde rozvijel své dovednosti v technikách nového cirkusu (acrofloor, straps a další). Současně začal působit se 420PEOPLE, premiérově v projektu Wind-up, dále v Mirage, Peklo – Dantovské variace, Phrasing the Pain anebo Královně víl.
Pro ProFitArt vytvořil inscenaci Fillet of Soul, v níž působí jako choreograf a performer.
Lukáš Lepold
Lukáš Lepold se narodil v roce 1984 v Brně. Po absolvování Taneční konzervatoře v Brně v roce 2002, nastoupil do angažmá Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde tančil mimo jiné v inscenacích Louskáček, Macbeth, U2, Purim nebo Miracle in Silence. V Ostravě také spolupracoval s performerem a malířem D. J. Lloydem (Liver, Detox) a integrovanou taneční skupinou Setkání. V letech 2011–2013 byl členem Polskiego Teatru Tańca. V rámci festivalu Atelier PTT se podílel na choreografii představení Planets (2013). Poté spolupracoval s K. Vaňkem a E. Trottier na představení Endless Refill (Bonn, Manheim) a Alexandrem Volným a 420people. V současné době je členem ProART Company a rezidenčním umělcem Industra Stage v Brně, kde uvedl svůj projekt s názvem Orbita (prem. 3.9.2017).
Pro ProFitArt vytvořil inscenaci Fillet of Soul, v níž působí jako choreograf a performer.
Filip Staněk
Vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, obory tanec a herectví. Pět let působil jako sólista v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a zároveň jako pedagog na konzervatoři i na volné noze. V letech 2007-2009 hostoval v California Contemporary Ballet v USA. Působil dva roky v Monaku, kde pracoval jako trenér a pod romantickým vlivem jižního podnebí se začal věnovat psaní povídek (Povídky z pod fousu). V průběhu studia i taneční kariéry absolvoval desítky workshopů po celém světě se zaměřením na různá odvětví pohybu a tance a je certifikovaným fitness trenérem. Od roku 2017 je členem tanečního souboru 420PEOPLE a pokud zrovna intenzivně nezkouší na tanečním sále představení, věnuje se vlastní pedagogické činnosti v tanečním studiu Contemporary, prostor pro tanec.
Jako tanečník vystupuje v inscenaci Fillet of Soul v produkci ProFitArt.
Valentin Verdure
Francouzský umělec zaměřený na nový cirkus vystudoval v roce 2013 National Centre of Cirkus Arts (CNAC) v Londýně. Jeho hlavním zaměřením je párová akrobacie. V roce 2014 se přidal do souboru Cirk La Putyka, kde účinkoval v inscenacích Dolls a Family.
Vystupuje také v inscenaci Fillet of Soul v produkci ProFitArt.
Maxim Didenko
Petrohradský režisér aktivně vyhledává různé experimentální divadelní formy, jako je tanec, pantomima, klauniády, drama – a již od pol. 90. let v nich působí nejenom jako herec, ale i jako režisér. Poté co dokončil vysokoškolské studium v oboru herectví a divadelní režie (Omská státní univerzita, Petrohradské státní divadlo a akademie umění), zůstal Didenko věrný alternativnímu divadlu. Mezi lety 2004 a 2009 byl členem souboru Derevo (Petrohrad − Drážďany). Od roku 2007 spolupracuje s ruským divadlem AKHE, věnuje se pedagogické činnosti a vlastním divadelním projektům. Jako režisér spolupracuje s producentem Slavou Poluninem. Působí v Rusku, Ukrajině, České republice, Německu a Brazílii. V září 2016 získal ocenění „Snob. Made in Russia“ v kategorii divadelní režie za inscenaci „Pasternak. My Sister – Life“.
Pro ProFitArt vytvořil inscenaci THE TRIAL.
Nela H. Kornetová
Nela H. Kornetová je performerka, herečka a režisérka působící na volné noze především v Norsku, České republice a na Slovensku. Pracuje s pohybem, zvukem i obrazem na hranicích audio-vizuálních forem. Zaměřuje se na témata a instinktivní emoce, které se diváka mohou přímo dotýkat. Je uměleckou vedoucí T.I.T.S. performance group. T.I.T.S. (CZ/NOR/SWE/DK) je neformální mezinárodní kolektiv, který vytváří atmosférické hybridní performance. Soustředí se na práci se světelnými, zvukovými a prostorovými podmínkami, performační kvalitu lidského hlasu a pohybu a tyto prvky organicky propojují. Byla nominovaná na cenu Česká Divadelní DNA 2020 za mimořádný počin na poli nového divadla.
Jako performerka vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.
Jun Wan Kim
ProFitArt: THE TRIAL – performer
Róbert Nižník
Herec, tanečník a muzikant pohybující se na hranici fyzického, tanečního a hudebního divadla absolvoval bakalářské studium na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a programu Akademia Praktyk Teatralnych v Polsku. Je spoluzakladatel a dlouholetý člen mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni zaměřeného na tvorbu, vývoj a výzkum lidského výrazu. Je lektorem mezinárodních workshopů zaměřených na práci s tělem a hlasem a lektor pohybových dílen pro školy. V rámci projektu Tanec školám působil od roku 2016 na ZŠ Cimburkova.
Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.
Marta Sobotková (Strejčková)
Performerka a tanečnice ovlivněná taneční technikou GAGA a divadlem Děrevo, AKHE a TNF. Nikdy tanec nestudovala, nechtěla být svázaná v jedné instituci (z toho důvodu odešla z Ateliéru Fyzického divadla na brněnské JAMU), proto zvolila vzdělávání skrze workshopy a projekty. Pracovala pod vedením choreografů a režisérů z Izraele (Nir Ben Gal, NIr De Volff), Francie (Jean Gaudin, Beatrice Massin), Ruska (Maxim Didenko), Japonska (Shusako Takeuchi), New Yorku (Dagmar Spain), Velké Británie (Matthew Rogers) a Čech (Milan Odstrčil, Lenka Kniha Bartůňková aj.). Prošla novým cirkusem ve španělské Barceloně a pražském Cirqueonu. Je zakládající členkou divadelního souboru Maso Krůtí, který působí v divadle NoD. Je také fotografkou. Fotografii studovala na pražské Scholastice v ateliéru Jiřího Thýna, kde se poznala a začala spolupracovat s Barborou Klimszovou.
Jako performerka vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.
Roman Zotov-Mikshin
Narodil se v Tule v Rusku, od svých 17 let žije v Praze. Během studií na taneční konzervatoři Duncan Centre v Praze získal zkušenosti se současným tancem, moderními technikami jako Graham, Limon a Cunningham, bojovým uměním, street dance, tancoval v mnoha vlastních choreografiích i dílech jiných autorů. Spolupracoval s Nadarem Rosanem, Maximem Didenko, Lenkou Flory, Michalem Záhorou, Mirkou Eliášovou, Janou Bitterovou a s mnoha dalšími tvůrci na poli současného tance a fyzického divadla. Je členem Spitfire Company. Od roku 2018 učí improvizaci, kompozici a další s tancem a pohybem související předměty na konzervatoři Duncan Centre.
Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.
Martin Šalanda
Herec, klaun, performer, lektor. Narozen 1987. Vystudoval informatiku na FI MUNI a ateliér Fyzického divadla na JAMU. Spoluzakládal improvizační divadlo Bafni. Od roku 2014 tvořil na velkých i malých českých a zahraničních scénách s Jarem Viňarským, Romanem Zotovem, Nadarem Rosano, Janem Kodetem, Maximem Didenko a Spitfire Company. V roce 2015 vytvořil sólové klaunské představení Bankrabosošet – kdo jsem, když ne já?. Jako lektor vedl několik workshopů, zaměřených na práci s tělem a tělesným projevem. Od roku 2017 prochází výcvikem Possibility Management pod vedením Clintona Callahana. Věnuje se práci s emocemi a vede workshopy vědomého cítění. Organizuje a vede mužské kruhy a setkání PlayFight Club.
Jako performer vystupuje v inscenaci THE TRIAL v produkci ProFitArt.
Martin Talaga
Martin Talaga je tanečník, choreograf a performer v oblasti současného tance a fyzického divadla, zajímá se ale také o experimentální a vizuální díla a lidové tance. Během svých studií a profesionální kariéry měl možnost spolupracovat s různými choreografy, divadelními režiséry a soubory. Jako choreograf je autorem několika úspěšných inscenací – Žízně, SYNovial (ve spolupráci s Markem Zelinkou), BOI (ve spolupráci s Matějem Matějkou), FAUNUS, SOMA – za niž získal ocenění Objev roku a Taneční inscenace roku na festivalu Česká taneční platforma 2018.
Inscenaci BOI vytvořil v produkci ProFitArt.